اخبار روز سینمای ایران وجهان
تاریخ : پنجشنبه ٢۳ بهمن ۱۳٩۳
نویسنده : حمید رضا صالحی
نظرات ()
تاریخ : پنجشنبه ٢۳ بهمن ۱۳٩۳
نویسنده : حمید رضا صالحی
نظرات ()
سی وسومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در حالی به پایان رسید که این مراسم با حاشیه هی جذاب روبرو بود.

 همه حاشیه‌های اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، مراسم اختتامیه ساعت ۱۹:۳۰ با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد.


برچسب‌ها: اخبار جشنواره
تاریخ : پنجشنبه ٢۳ بهمن ۱۳٩۳
نویسنده : حمید رضا صالحی
نظرات ()

 

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در آخرین دقایق روز ۲۲ بهمن ماه با معرفی برگزیدگان در بخش های سودای سیمرغ، نگاه نو، مستند و هنر و تجربه به پایان رسید.

قطار جشنواره سی و سوم به ایستگاه پایانی رسید/ اسامی کامل برگزیدگانبه گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، مرسم اختتامیه جشنواره دقایقی پیش در برج میلاد با اعلام اسامی برگزیدگان جشنواره به پایان رسید.

اسامی برگزیدگان جشنواره به شرح زیر است:



برچسب‌ها: اخبار جشنواره
تاریخ : جمعه ۱٧ بهمن ۱۳٩۳
نویسنده : حمید رضا صالحی
نظرات ()

 

فیلم سینمایی ماهی کوچولو به کارگردانی مجید اسماعیلی با حضور عوامل این اثر سینمایی در سینما آزادی معرفی شد.

ماهی سیاه کوچولو به سینما آزادی رفتبه گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، خسرو نقیبی در ابتدای این مراسم افزود: فیلم ماهی سیاه کوچولو در سینمای ایران اثری با فضایی متفاوت است.
مجید اسماعیلی نیز در ادامه در گفت وگو با تماشاگرانی که برای دیدن این اثر به سینما آزادی آمده بودند توضیح داد: در این اثر سینمایی تلاش شد که روابط انسانی بیشتر از اتفاقات تاریخی مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر مخاطبی می تواند برداشت آزادی از هر فیلم سینمایی داشته باشد تلاش کردیم تا فیلم تاریخ مصرف نداشته باشد.
این کارگردان سینما درباره لوکیشن های این اثر سینمایی اظهار کرد: لوکیشن های این فیلم در جنگل های اطراف آمل و محمود آباد فیلمبرداری شده و با توجه به شرایط اقلیمی دشواری های بسیاری برای تولید در پیش روی گروه قرار داشت.
همایون ارشادی از بازیگران این اثر سینمایی نیز درباره تجربه همکاری با کارگردان جوان فیلم ماهی سیاه کوچولو اظهار کرد: گاهی فیلمسازان جوان آثاری را می سازند که از آثار میانسالان و پیشکسوتان سینما کیفیت بهتری است.
وی ادامه داد: مجید اسماعیلی به رغم سن کم، سابقه خوبی در سینما دارد و از کار کردن با وی لذت بردم و توصیه من بازدید از لوکیشن های این اثر سینمایی در شمال کشور است.


برچسب‌ها: اخبار جشنواره
تاریخ : جمعه ۱٧ بهمن ۱۳٩۳
نویسنده : حمید رضا صالحی
نظرات ()

 

بازیگر فیلم "من دیگو مارادونا هستم" با اشاره به این که جشنواره خوبی را پیش رو داریم گفت: شعار جشنواره امسال امید است و با همین هدف در حال پیشروی است.

عباس غزالی: جشنواره سی و سوم فجر سرشار از امید است/صبر چند ساله برای ورود به سینمابه گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، عباس غزالی ادامه داد: نیروهای جوان به شدت وارد میدان فیلمسازی شده‌اند وقدم های محکمی نیز در این راه برداشته اند و این  امر برای سینمای کشور نوید یک اتفاق خوب است.
بازیگر "اعترافات ذهن خطرناک من" افزود: جشنواره سی و سوم بسیار خوب برگزاری شده و فیلم های خوبی برای حضور در بخش رقابتی جشنواره سی و سوم انتخاب شده و شیوه برگزاری آن بسیار منظم و مورد قبول است.
غزالی درباره حضور در فیلم "اعترافات ذهن خطرناک من" گفت: این فیلم، اولین فیلم بلند سینمایی من است. خیلی زودتر از این می توانستم وارد سینما شوم اما این کار را نکردم، صبر کردم وسختی کشیدم تا بتوانم با یک اثر خوب و فاخر وارد سینما شوم.
وی در توضیح ویژگی نقش خود اظهار کرد: من در این فیلم نقش" صحت" را بازی می کنم که یک شخصیت خاکستری است که رنگ عوض می کند.
غزالی درباره تشابه این نقش با سایر نقش هایی که تاکنون بازی کرده است نیز بیان کرد: به جرات می توانم بگویم صحت اصلا شبیه نقش های قبلی من نیست.


برچسب‌ها: اخبار جشنواره
تاریخ : جمعه ۱٧ بهمن ۱۳٩۳
نویسنده : حمید رضا صالحی
نظرات ()

 

سه فیلم سینمایی «رخ دیوانه»، «من دیه‌گو مارادونا هستم» و «اعترافات ذهن خطرناک من» در روز پنجم سی و سومین جشنواره فیلم فجر به سانس فوق العاده رسیدند.

سانس‌های فوق‌العاده برای سه فیلم در روز پنجم جشنواره فجربه گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، محمدرضا فرجی (مدیر امور سینماهای جشنواره فجر سی و سوم) درباره استقبال از فیلم‌های روز پنجم جشنواره در سینماهای مردمی گفت: استقبال از همه فیلم‌ها خوب بود و چند فیلم به سانس فوق العاده رسیدند.
وی ادامه داد: فیلم سینمایی «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی پنجشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در سینمای «جوان» ساعت ۲۴:۳۰ سانس فوق العاده خواهد داشت. همچنین فیلم «من دیه‌گو مارادونا هستم» ساخته بهرام توکلی ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه پردیس «ملت» به صورت فوق العاده روی پرده می رود.
فرجی خاطرنشان کرد: علاوه بر این دو فیلم، «اعترافات ذهن خطرناک من» به کارگردانی هومن سیدی ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به صورت فوق العاده در پردیس کورش نمایش داده می شود و در پردیس سینمایی «چهارسو» هم «رخ دیوانه» را در ساعت ۲۳ در سانس فوق العاده اکران می کند.
مدیر امور سینماهای جشنواره فجر سی و سوم با اشاره به استقبال گسترده تماشاگران برای فیلم «رخ دیوانه» در پردیس «آزادی» اظهار کرد: در صورت ادامه‌ی استقبال و شلوغی مربوط به خرید بلیت فیلم «رخ دیوانه» در این سینما، سانس فوق العاده برای این فیلم در نظر گرفته می شود.


برچسب‌ها: اخبار جشنواره
تاریخ : جمعه ۱٧ بهمن ۱۳٩۳
نویسنده : حمید رضا صالحی
نظرات ()

 

ایده معرفی آثار سینمایی در سینماهای مردمی از جمله اقدامات بدیع در جشنواره سی و سوم فیلم فجر است که در مجموع برآیند مثبتی در نگاه مخاطبان نسبت به این طرح وجود دارد.

گفت و گوی بی واسطه سینماگران با مخاطبان سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن در حال برگزاری است. در این دوره ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۰ فیلم در بخش هنر و تجربه، ۱۱ فیلم در بخش فیلم اولی ها و ۱۰ فیلم در بخش سینما حقیقت به نمایش در می آید. تعدادی از این فیلم ها در ۲۹ سالن سینماهای مردمی در حال نمایش است.
به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، هر ساله برگزاری جشنواره با ایده های مختلفی نسبت به سال گذشته برگزار می شود که بعضی از این ایده ها از نظر منتقدان ایده های نو و جذابی است و بعضی دیگر ایده های غیر قابل اجرا نشان می دهد.
ایده حضور عوامل فیلم ها در سالن های سینمای مردمی و تماشای فیلم در کنار مخاطبان واقعی سینما که همان مردم هستند، یکی از آن ایده های جذابی است که از طرف مخاطبان مردمی سینما جذاب است.
علاوه بر آنکه عوامل فیلم های سینمایی نیز در این میان می توانند از نظرات بی آلایش مردم در روند کارهای بعدیشان استفاده کنند. گاهی اوقات نیز عوامل به محل نمایش فیلم هایشان در سینماهای مردمی نرفته اند و این مطلب مردم و مخاطبان سینما را دل آزرده کرده است. البته باید در نظر داشته باشیم که با توجه به روزهای شلوغ جشنواره فیلم فجر و تعداد بالای سینماهای مردمی گاه فیلمسازان ناخواسته نمی توانند در تمامی سینماهای مردمی حضور بیابند.
به هر حال حضور فیلمسازان در میان مردم از نگاه آنان اتفاق قابل توجهی است. ضمن آنکه فیلمسازان نیز معتقدند در این فرصت های اندک می توانند بازخورد کیفیت آثار خود را از مخاطبانشان بی واسطه و رو در رو دریافت کنند که این امر خود یک فرصت است.
برای اطلاع از آراء مردم نسبت به حضور عوامل در سینماهای مرمی به میان آنان در سالن های برگزا کننده جشنواره فیلم فجر رفته ایم و نقاط قوت و نقاط ضعف برگزاری این دوره از جشنواره را جویا شدیم.
بهزاد عرب، کارگردان جوان و فعال در زمینه فیلم کوتاه درباره جشنواره گفت: امسال به نسبت ۵ دوره قبلی، شاهد بهترین دوره جشنواره بوده ایم. البته ضعف هایی در بخش های مختلف نیز وجود داشته اما برآیند کلی جشنواره امسال مطلوب است.
عرب درباره حضور عوامل فیلم های سینمایی در سینماهای مردمی، گفت: ایده این کار بسیار عالی بود؛ البته برخی عوامل به مردم کم لطفی کردند و برای نمایش فیلم هایشان حاضر نشدند.
مهیار فخیمی، دانشجو درباره برگزاری جشنواره گفت: وارد شدن سینما کوروش به سینماهای مردمی جشنواره اتفاق بسیار خوبی بود اما من توقع بیشتری درباره کیفت آثار حاضر در جشنواره سی و سوم داشته ام که امیدوارم در روزهای آتی و با تماشای دیگر آثار محقق شود.
هومن اردانی استاد دانشگاه، گفت: امسال نسبت به سال های گذشته شاهد رشد کمی و کیفی جشنواره فیلم فجر بودیم اما گاه تغییر در جدول برنامه ها به چشم می خورد.
وی همچنین تاکید کرد: طرح حضور عوامل فیلم های سینمایی در سینماهای مردمی بسیار جذاب است و این کار باعث جذب مخاطبان بیشتری در سالن های جشنواره فیلم فجر شد.
فاطمه اسدی طراح، گفت: معرفی فیلم ها قبل از نمایش هر فیلم سینمایی چه از طرف منتقدان سینمایی و چه از طرف خود عوامل فیلم ها، باعث ارتباط بهتر از سوی مخاطبان سینمایی می شود. در همه دنیا چه در غرب و چه در شرق فیلم ها قبل از اکران یک مراسم معرفی دارند. شلوغی سالن های نمایش یکی از مشکلات همیشگی سینماهای مردمی است.
اشکان توتونچی کارمند اداره، گفت: توقع ما تبلیغات بیشتر نسبت به جشنواره فیلم فجر بود اما به هر حال جشنواره امسال از این منظر که میزبان فیلمسازان جوان است رویکرد مثبتی دارد.
وی یادآور شد: نقطه قوت این دوره حضور کارگردانان جوان است که امید این می رود، در آینده سینمایی پویا و جذاب داشته باشیم.
سارا عزیزی دانشجوی سینما گفت: از زمانی که خودم را شناخته ام جشنواره فیلم فجر را در سینماهای مردمی دنبال می کردم. جشنواره همیشه نقاط قوت و ضعف های متفاوتی داشت یکی از نقاط قوت امسال نظم برنامه های جشنواره و حضور عوامل فیلم ها در سینماهای مردمی است اما یکی از نقاط ضعف جشنواره امسال نیز این است که بخش مستند در جشنواره های سینماهای مردمی به نمایش در نمی آید.

 


برچسب‌ها: اخبار جشنواره
تاریخ : جمعه ۱٧ بهمن ۱۳٩۳
نویسنده : حمید رضا صالحی
نظرات ()

«من دیه گو مارادونا هستم» به بلیت سفید رسید

مدیر پردیس کیان گفت: بلیت های سانس آخر شامگاه امروز (۱۶ بهمن) برای فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» به فروش رسید.

«من دیه گو مارادونا هستم» به بلیت سفید رسیدبه گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، مجید فولادوند با بیان اینکه سانس آخر پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر به بلیت سفید رسید افزود: استقبال از فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» در سانس آخر روز پنجشنبه با استقبال خانواده ها روبرو شد.
وی ادامه داد: عوامل فیلم ها در روز نمایش اثرشان در پردیس کیان به دلیل موقعیت مکانی دعوت مخاطبان این منطقه را نمی پذیرند اما این امر از تعداد بینندگان فیلم ها کم نکرده است.
فولادوند تاکید کرد: «من دیه گو مارادونا هستم» به دلیل استقبال بی نظیر مجبور به توزیع بلیت های سفید به علاقمندان سینما شد.
این فیلم در ۲ بخش «هنر و تجربه» و «سودای سیمرغ» سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد. «من دیه‌گو مارادونا هستم» از نظر مضمون یک فیلم با درون مایه طنز و پربازیگر است.
دراین فیلم گلاب آدینه، سعید آقاخانی، هومن سیدی، ویشکا آسایش، مهسا علافر، سارا بهرامی، پانته آ پناهی ها ، سهی بانو ذوالقدر، علی استادی، میثاق زارع، سجاد تابش و با حضور بابک حمیدیان، جمشید هاشم پور و صابر ابر، بازیگران خردسال: محمد امیر مشهدی نصرالله و آوا حکانی به ایفای نقش می پردازند.
عوامل تولید «من دیه گو مارادونا هستم» عبارتند از نویسنده و کارگردان: بهرام توکلی، مشاور هنری پروژه: حسن بلخاری، مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش، طراح صحنه و لباس: کیوان مقدم، طراح گریم: محسن دارسنج، صدابرداران: محمود سماک باشی، رضا تهرانی، حسین پوررحیمی، تدوین: بهرام دهقانی، طراحی و ترکیب صدا: سید علیرضا علویان، آهنگساز: حامد ثابت، جلوه های ویژه کامپیوتری: جواد مطوری، طراح بدلکاری: علیرضا فتحی، امیرحسین خنجری، مدیر تولید: کامران حجازی، مجری طرح:امیر حسین نوروزبیگی، مدیر تدارکات: شهرام شفیعی، مدیر برنامه ریزی: سهیل بیرقی، دستیار اول کارگردان: امید جزینی، منشی صحنه: غزل رشیدی، عکاس: علی باقری، مشاور رسانه ای:بیتا موسوی، سرمایه گذاران: شرکت پارس آریان، بانک پاسارگاد، جواد نوروز بیگی و تهیه کننده: جواد نوروزبیگی.

 


برچسب‌ها: اخبار جشنواره
تاریخ : جمعه ۱٧ بهمن ۱۳٩۳
نویسنده : حمید رضا صالحی
نظرات ()

هومن سیدی: «اعترافات ذهن خطرناک من» شبیه به هیچ فیلمی نیست

کارگردان فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» در نشست خبری این فیلم گفت: ذات هنر در منحصر به فرد بودن آن است و نمی خواستم فیلم شباهتی به هیچ اثر سینمای دیگری داشته باشد.

هومن سیدی: «اعترافات ذهن خطرناک من» شبیه به هیچ فیلمی نیستبه گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» به کارگردانی هومن سیدی با حضور عوامل این فیلم در برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این نشست که اجرای آنرا کیوان کثیریان برعهده داشت هومن سیدی گفت: خوشحالم که تحمل کردید فیلم را دیدید و اگر کسی متوجه فیلم شده باشد، من کارم را خوب انجام داده ام و اگر ابهامی در کار وجود داشته، من کوتاهی کرده ام.
وی با اشاره به اینکه برای نوشتن فیلم نامه این اثر سینمایی، خط داستانی در ذهن داشته، اظهار کرد: به دنبال روایت داستان زندگی فردی بودم که در برزخ مانده و در این مسیر نمی خواستم روایتی مانند بزرگان داشته باشم.
سیدی در پاسخ به این پرسش که «اعترافات ذهن خطرناک من» برداشتی از فیلم های مشابه خارجی است، گفت: برای ساخت این فیلم، تمام نمونه های بزرگان را دیده و تلاش می کردم فیلمی مانند آن ها نسازم.
وی با اشاره به اینکه فیلم «ممنتو» اثر کریستوفر نولان، نمونه بزرگی در این زمینه است، اظهار کرد: ذات هنر در منحصر به فرد بودن است و تلاش می کردم شباهتی میان این اثرها وجود نداشته باشد.
کارگردان فیلم سینمایی «سیزده» یادآور شد: برای من هنر و سینما همان کسب تجربه است و درست مانند پزشکی که وقتی برای اولین بار می خواهد عمل کند، راه بزرگان خودش را می رود، من هم در سینما به بزرگان خودم نگاه می کنم، با اینکه سعی می کنم شبیه آن ها نباشم؛ اما اگر این بزرگان نبودند، شاید ما هم نبودیم.
سیدی با عنوان اینکه باورهایی درست و نادرست در سینمای کشور شکل گرفته است، گفت: نمی دانم این باورها از کجا آمده، ولی همیشه دنبال اتفاق ها و موقعیت های واقعی هستیم. در این صورت جای تخیل و هیجان کجاست؟ به همین دلیل من همیشه برای نشان دادن آدم های غیر واقعی حاضر هستم و از این کار لذت می برم.
این کارگردان جوان در پاسخ به این پرسش که چرا درباره موضوعات و داستان های ایرانی فیلم نمی سازد، اظهار کرد: افسانه های ایرانی منبع خیلی خوبی برای فیلم سازی هستند، اما من هنوز خودم را در سطحی نمی بینم که دراین باره فیلمی بسازم، زیرا فرصت آزمون و خطا نیست و باید همه چیز کامل باشد.
کارگردان فیلم «آفریقا» گفت: خوشحالم که فیلم در اکران مردمی نیز مورد توجه قرار گرفته و تا امروز رتبه چهارم آرای مردمی را به دست آورده است.
نگار جواهریان بازیگر فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» که در این نشست حضور داشت، گفت: خیلی خوشحالم که فیلم را برای نخستین بار در برج میلاد و همراه با تماشاگران دیدم و خیلی آن را دوست دارم وقتی این فیلمنامه به دست من رسید مثل یک هدیه برایم بود.
وی ادامه داد: این که می توانی کاری را انجام دهی که تا به امروز آن را تجربه نکرده ای خیلی لذت بخش است و من هم بازی در چنین نقشی را تا این فیلم تجربه نکرده بودم.
رویا نونهالی نیز که در فیلم هومن سیدی نقش کوتاهی داشت بیان کرد: تا بخواهم طعم تجربه کار با هومن سیدی را بچشم زمان بازی من گذشت و تازه فهمیدم بیشتر باید قدر لحظات را بدانیم.
چکامه چمن ماه نیز از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی بود که نقش کوتاهی را ایفا کرده است، در پاسخ به این که چرا این سال ها کم کار بوده عنوان کرد: طی سال هایی که کار می کنم به اندازه کافی فیلم های بد بازی کرده ام و وقت آن رسیده که گزیده کار باشم.
وی علت انتخاب بازی در این فیلم را هومن سیدی دانست و گفت: اگر قرار بود حتی یک پلان بازی کنم باز هم قبول می کردم.
بابک حمیدیان هم که امسال در جشنواره حضور پررنگی دارد اما در فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» نقش آن کمرنگ است، اظهار داشت: بی انصافی است که می گویید وقت گذاشتن برای تماشای این فیلم بیهوده است.
وی افزود: لازم است گاهی دور از عادت هایمان نیز فیلم ببینیم و «اعترافات ذهن خطرناک من» به ما نشان می دهد که فضای دیگری را نیز در سینما وجود دارد.
بازیگر "شکاف" ادامه داد: چطور فیلم های دنیا در این سبک را می بینیم و لذت می بریم اما برای ساخته های کشور خودمان وقت نداریم.
بهترین بازیگر مکمل نقش مرد در سی و دومین جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: من تنها ردپایی در این فیلم داشتم و اگر باز هم این موقعیت در فیلم های سیدی پیش آید آنرا قبول می کنم.
حمیدیان در ادامه صحبت های خود به وضعیت سینمای مستقل اشاره کرد و افزود: سینمای مستقل تا به امروز راه درستی را رفته که نشان می دهد امثال جواد نوروزبیگی می توانند جنسی جدید از سینما را معرفی کنند که نمونه آن سینمای هومن سیدی است. یعنی دقیقا فضایی که تجربه نشده و حال که یکی خطر کرده و پا در راه آن گذاشته مورد نقد قرار می گیرد.
وی افزود: مهم نیست که این نوع فیلم ها فروش کنند یا نه؛ مهم این است که این فیلم ها توسط جوان ها ساخته می شود. ردپای هم سن‌های من برای سینمای ایران خوش یمن است.
در ادامه این نشست جواد نوروز بیگی، تهیه کننده فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» روند تهیه کننده شدن خودش را اتفاقی دانست و گفت: در آستانه سفر بودم که هومن سیدی فیلمنامه این اثر سینمایی را به من داد و من هم بی درنگ قبول کردم، چون به کار هومن سیدی اعتقاد زیادی دارم.
وی ادامه داد: امروز هم از ساخت این فیلم راضی هستم و چیزی نیست که مرا آزار بدهد.
این تهیه کننده همچنین تاکید کرد: در میان فیلم هایی که تهیه کردم، این فیلم، نخستین اثری بود که بازیگران در آن سرمایه گذار هستند و مهم این است که بازیگرها در کنار تهیه کننده بایستند و بخواهند کاری انجام شوند.
عباس غزالی از دیگر بازیگران فیلم که اولین تجربه سینمایی خود را داشت، گفت: برای این اثر سینمایی صبر و حوصله زیادی گذشتم و سعی کردم تمام مدت در خدمت فیلمنامه باشم و در چارچوبی که هومن سیدی برای تعریف می کرد، کار کنم.
وی در پاسخ به این صحبت که نقش او را تکراری عنوان کردند، نیز اظهار کرد: با تکراری بودن این شکل از بازی موافق نیستم و نمی دانم وقتی صحبت از تکراری بودن می شود، نقش را با چه چیزی قیاس می کنند.
سیامک صفری که بازیگر نقش اول این فیلم سینمایی بود، در نشست حاضر نبود ولی فایل صوتی از گفته هایش در جلسه پخش شد، وی گفت: خیلی دوست داشتم در این نشست حضور داشته باشم، اما ایران نیستم ولی خبرهای جشنواره را دنبال می کنم و شنیدم فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» اثری خوبی بوده است.


برچسب‌ها: اخبار جشنواره
تاریخ : جمعه ۱٧ بهمن ۱۳٩۳
نویسنده : حمید رضا صالحی
نظرات ()

کاوه ابراهیم پور هستم؛ یک فیلم اولی

کاوه ابراهیم پور در نشست خبری فیلم سینمایی "یحیی سکوت نکرد" گفت: داستان این فیلم گذر زندگی یک کودک و رسیدن او به بلوغ ذهنی است؛ در واقع «یحیی» مانند جنینی است که تمام مدت با محیط بیرونی ارتباط برقرار می کند.

کاوه ابراهیم پور هستم؛ یک فیلم اولیبه گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی "یحیی سکوت نکرد" به کارگردانی کاوه ابراهیم پور با حضورعوامل آن در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این نشست که اجرای آنرا پوریا ذوالفقاری برعهده داشت، کارگردان این فیلم گفت: کاوه ابراهیم پور هستم؛ یک فیلم اولی! اما شانسم این بود که با یک گروه بزرگ و حرفه ای کار کردم.
ابراهیم پور درباره ماهان نصیری، بازیگر خردسال نقش «یحیی»   در فیلم اظهار کرد: توصیف ماهان نصیری مشکل است. ماهان از میان ۲۰۰ کودکی که برای نقش «یحیی» تست دادند انتخاب شد؛ آنهم به دلیل خارق العاده بودنش.
کارگردان "یحیی سکوت نکرد" که تحصیلاتش را در رشته سینما تکمیل کرده است، اشاره کرد: از ابتدا تصمیم داشتم که در محله کودکی خودم فیلم را بسازم. داستان فیلم ما گذر زندگی یک کودک و رسیدن او به بلوغ ذهنی است. در واقع «یحیی» مانند جنینی است که تمام مدت با محیط بیرونی ارتباط برقرار می کند.
این کارگردان جوان خاطرنشان کرد: فکر می کردم این فیلم در بخش نگاه نو قرار بگیرد اما به بخش هنر و تجربه آمد.
در ادامه این نشست، فاطمه معتمدآریا بازیگر اصلی فیلم "یحیی سکوت نکرد" نیز به استعداد بی نظیر ماهان نصیری اشاره کرد و گفت که در خوب بودن او بی تقصیر بوده است.
طلا معتضدی نویسنده فیلمنامه "یحیی سکوت نکرد" هم که در نشست این فیلم حضور داشت، بیان کرد: این فیلمنامه کار گروهی بود و همه دوستان در هر چه بهتر شدن فیلم دخیل بودند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فیلمنامه از الگو و فرمول خاصی تبعیت کرده است، گفت: فیلم "یحیی سکوت نکرد" از زمان نوشتن تا انتهای فیلمبرداری، تدوین و مراحل پایانی فنی یک کار تعاملی بوده است.
در ادامه نشست رسانه‌ای فیلم "یحیی سکوت نکرد"، تینا پاکروان که بعد از تجربه نخستین کارگردانی‌اش، تهیه کنندگی یک فیلم اولی را برعهده گرفته است، گفت: پیش تولید و تولید عجولانه فیلم اول به دلیل کمبود منابع مالی، به این فیلم ها ضربه می زند اما خوشبختانه برای تولید این فیلم سرمایه‌گذارانی به ما اعتماد کردند که حتی قبل از صدور پروانه ساخت، برای پیش تولید اقدام کردند.
وی ادامه داد: با تکمیل بودن مراحل انتخاب لوکیشن و طراحی دکور، دقیقا سه روز بعد از دریافت پروانه ساخت فیلمبرداری را آغاز کردیم.
پاکروان خاطرنشان کرد: فیلم های خوب همیشه در آخرین سانس جشنواره نمایش داده می شوند و فکر می کنم که جشنواره هم این نکته را فهمیده که "یحیی سکوت نکرد" فیلم خوبی است.
حسین جلیلی فیلمبردار "یحیی سکوت نکرد" نیز گفت: تعاملی که میان من و کارگردان بود و البته تجربیاتی که در ساخت تیزرهای تبلیغاتی به دست آورده بودیم، منجر به ساخت این فیلم شد.
وی افزود: طی مشورت های که با کارگردان داشتیم، قرار شد دوربین به عنوان ناظر با فیلم همراه باشد و اگر این اتفاق افتاده است، خوشحالم.
علی عابدینی طراح صحنه این فیلم نیز گفت: زمانی که ایران نبودم کارگردان، لوکیشن را انتخاب کرده بود و وقتی آنجا را دیدم با یک خانه خالی رو به رو شدم که باید طراحی صحنه آن را به فضای ذهنی کارگردان نزدیک می کردم.
ژینوس پدرام هم که اولین تدوین خود را با فیلم سینمایی "یحیی سکوت نکرد" تجربه کرده است، گفت: در زمان تدوین همراه با کاوه ابراهیم پور نتیجه می گرفتیم که بخش هایی از فیلم را تغییر دهیم.


برچسب‌ها: اخبار جشنواره
تاریخ : جمعه ۱٧ بهمن ۱۳٩۳
نویسنده : حمید رضا صالحی
نظرات ()

کاوه ابراهیم پور هستم؛ یک فیلم اولی

کاوه ابراهیم پور در نشست خبری فیلم سینمایی "یحیی سکوت نکرد" گفت: داستان این فیلم گذر زندگی یک کودک و رسیدن او به بلوغ ذهنی است؛ در واقع «یحیی» مانند جنینی است که تمام مدت با محیط بیرونی ارتباط برقرار می کند.

کاوه ابراهیم پور هستم؛ یک فیلم اولیبه گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی "یحیی سکوت نکرد" به کارگردانی کاوه ابراهیم پور با حضورعوامل آن در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این نشست که اجرای آنرا پوریا ذوالفقاری برعهده داشت، کارگردان این فیلم گفت: کاوه ابراهیم پور هستم؛ یک فیلم اولی! اما شانسم این بود که با یک گروه بزرگ و حرفه ای کار کردم.
ابراهیم پور درباره ماهان نصیری، بازیگر خردسال نقش «یحیی»   در فیلم اظهار کرد: توصیف ماهان نصیری مشکل است. ماهان از میان ۲۰۰ کودکی که برای نقش «یحیی» تست دادند انتخاب شد؛ آنهم به دلیل خارق العاده بودنش.
کارگردان "یحیی سکوت نکرد" که تحصیلاتش را در رشته سینما تکمیل کرده است، اشاره کرد: از ابتدا تصمیم داشتم که در محله کودکی خودم فیلم را بسازم. داستان فیلم ما گذر زندگی یک کودک و رسیدن او به بلوغ ذهنی است. در واقع «یحیی» مانند جنینی است که تمام مدت با محیط بیرونی ارتباط برقرار می کند.
این کارگردان جوان خاطرنشان کرد: فکر می کردم این فیلم در بخش نگاه نو قرار بگیرد اما به بخش هنر و تجربه آمد.
در ادامه این نشست، فاطمه معتمدآریا بازیگر اصلی فیلم "یحیی سکوت نکرد" نیز به استعداد بی نظیر ماهان نصیری اشاره کرد و گفت که در خوب بودن او بی تقصیر بوده است.
طلا معتضدی نویسنده فیلمنامه "یحیی سکوت نکرد" هم که در نشست این فیلم حضور داشت، بیان کرد: این فیلمنامه کار گروهی بود و همه دوستان در هر چه بهتر شدن فیلم دخیل بودند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فیلمنامه از الگو و فرمول خاصی تبعیت کرده است، گفت: فیلم "یحیی سکوت نکرد" از زمان نوشتن تا انتهای فیلمبرداری، تدوین و مراحل پایانی فنی یک کار تعاملی بوده است.
در ادامه نشست رسانه‌ای فیلم "یحیی سکوت نکرد"، تینا پاکروان که بعد از تجربه نخستین کارگردانی‌اش، تهیه کنندگی یک فیلم اولی را برعهده گرفته است، گفت: پیش تولید و تولید عجولانه فیلم اول به دلیل کمبود منابع مالی، به این فیلم ها ضربه می زند اما خوشبختانه برای تولید این فیلم سرمایه‌گذارانی به ما اعتماد کردند که حتی قبل از صدور پروانه ساخت، برای پیش تولید اقدام کردند.
وی ادامه داد: با تکمیل بودن مراحل انتخاب لوکیشن و طراحی دکور، دقیقا سه روز بعد از دریافت پروانه ساخت فیلمبرداری را آغاز کردیم.
پاکروان خاطرنشان کرد: فیلم های خوب همیشه در آخرین سانس جشنواره نمایش داده می شوند و فکر می کنم که جشنواره هم این نکته را فهمیده که "یحیی سکوت نکرد" فیلم خوبی است.
حسین جلیلی فیلمبردار "یحیی سکوت نکرد" نیز گفت: تعاملی که میان من و کارگردان بود و البته تجربیاتی که در ساخت تیزرهای تبلیغاتی به دست آورده بودیم، منجر به ساخت این فیلم شد.
وی افزود: طی مشورت های که با کارگردان داشتیم، قرار شد دوربین به عنوان ناظر با فیلم همراه باشد و اگر این اتفاق افتاده است، خوشحالم.
علی عابدینی طراح صحنه این فیلم نیز گفت: زمانی که ایران نبودم کارگردان، لوکیشن را انتخاب کرده بود و وقتی آنجا را دیدم با یک خانه خالی رو به رو شدم که باید طراحی صحنه آن را به فضای ذهنی کارگردان نزدیک می کردم.
ژینوس پدرام هم که اولین تدوین خود را با فیلم سینمایی "یحیی سکوت نکرد" تجربه کرده است، گفت: در زمان تدوین همراه با کاوه ابراهیم پور نتیجه می گرفتیم که بخش هایی از فیلم را تغییر دهیم.


برچسب‌ها: اخبار جشنواره
تاریخ : جمعه ۱٧ بهمن ۱۳٩۳
نویسنده : حمید رضا صالحی
نظرات ()

 

4فیلم به سانس فوق العاده رسید

پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر ۴ فیلم به دلیل استقبال مخاطبان به سانس فوق العاده رسید.

4 فیلم به سانس فوق العاده رسیدبه گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، فیلم رخ دیوانه در سینماهای آزادی، جوان و چارسو، عصر یخبندان در سینما آزادی، من دیه گو مارادونا هستم در سینما ملت، اعترافات ذهن خطرناک من در سینما کورش، به سانس فوق العاده رسید.
رخ دیوانه ساخته ابوالحسن داودی، عصر یخبندان به کارگردانی مصطفی کیایی، من دیه گو مارادونا هستم به کارگردانی بهرام توکلی و اعترافات ذهن خطرناک من ساخته هومن سیدی در پنجمین روز از جشنواره با استقبال مخاطبان روبرو شدند.


برچسب‌ها: اخبار جشنواره
تاریخ : جمعه ۱٧ بهمن ۱۳٩۳
نویسنده : حمید رضا صالحی
نظرات ()

اسامی فیلمهای بخش هنر و تجربه

 به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، اسامی آثار به شرح زیر است:
۱- احتمال باران اسیدی (بهتاش صناعی ها)
۲- خداحافظی طولانی (فرزاد موتمن)
۳- داره صبح می شه (یلدا جبلی)
۴- در دنیای تو ساعت چند است؟ (صفی یزدانیان)
۵- دریا، ماهی و پرنده (مهرداد غفارزاده)
۶- روز مبادا (فائزه عزیزخانی)
۷- مردی که اسب شد (امیرحسین ثقفی)
۸- من دیه گو مارادونا هستم (بهرام توکلی)
۹- موقت (امیر عزیزی)
۱۰- یحیی سکوت نکرد (کاوه ابراهیم پور)
۱۱- آتلان (معین کریم الدینی) مستند
۱۲- من می خوام شاه بشم (مهدی گنجی) مستند
یادآور می شود؛ شورای سیاست گذاری هنر و تجربه از میان این آثار از ۲ اثر تقدیر خواهد نمود.


برچسب‌ها: اخبار جشنواره
تاریخ : جمعه ۱٧ بهمن ۱۳٩۳
نویسنده : حمید رضا صالحی
نظرات ()

اسامی فیلمهای بخش مستند (دوره ۳۳)

پیرو جلسه جمع بندی نهایی هیات انتخاب بخش سینما حقیقت (مسابقه آثار مستند سینمایی) سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، اسامی فیلم های این بخش اعلام شدند.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، اسامی فیلم های مسابقه این بخش به شرح زیر است:
۱/ آتلان (معین کریم الدینی)
۲/ آزاد راه (محسن خانجهانی)
۳/ بختک (محمد کارت)
۴/ پناهگاه (عباس سندی)
۵/ جای خالی (کمیل سوهانی)
۶/ زندگی پنهان (دلاور دوستانیان)
۷/ سفر به آمادای (فرشاد افشین پور)
۸/ سمفونی استیضاح (محمدعلی شعبانی)
۹/ فیه ما فیه (صادق داوری فر)
۱۰/ کربلا، جغرافیای یک تاریخ (داریوش یاری)
۱۱/ من می خوام شاه بشم (مهدی گنجی)
گفتنی است؛ جعفر صانعی مقدم، عزیزاله حاجی مشهدی، پیروز کلانتری، حامد شکیبانیا و محمدحسین مهدویان هیات انتخاب آثار بخش مستند را بر عهده داشتند.


برچسب‌ها: اخبار جشنواره
تاریخ : جمعه ۱٧ بهمن ۱۳٩۳
نویسنده : حمید رضا صالحی
نظرات ()

اسامی فیلمهای بخش نگاه نو (دوره ۳۳)

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، اسامی فیلم های بخش مسابقه نگاه نو (فیلم اول) به شرح زیر است:

۱/ آزادی مشروط (حسین مهکام)
۲/ احتمال باران اسیدی (بهتاش صناعی ها)
۳/ بدون مرز (امیرحسین عسگری)
۴/ جامه دران (حمیدرضا قطبی)
۵/ چاقی (راما قویدل)
۶/ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت (وحید جلیلوند)
۷/ در دنیای تو ساعت چند است؟ (صفی یزدانیان)
۸/ دو (سهیلا گلستانی)
۹/ ماهی سیاه کوچولو (مجید اسماعیلی)
۱۰/ ناهید (آیدا پناهنده)
۱۱/ نزدیکتر (مصطفی احمدی)

شایان ذکر است؛ ۲ فیلم انیمیشن "مبارک" به کارگردانی محمدرضا نجفی امامی و "شاهزاده روم" ساخته هادی محمدیان از نظر هیات انتخاب شایستگی حضور در بخش مسابقه نگاه نو را دارند اما به دلیل اینکه داوری آثار انیمیشن با داوری سایر آثار منتخب هم سنخ نیست لذا هیات انتخاب پیشنهاد نموده ۲ فیلم مذکور به عنوان خارج از مسابقه نمایش داده شوند و به دلیل کیفیت بالا و مطلوبشان جداگانه مورد تقدیر قرار گیرند.

گفتنی است؛ رسول صدرعاملی، احمد امینی، حسین کرمی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد احسانی، مجید رضابالا و بهنام بهزادی هیات انتخاب آثار بخش سینمای ایران را بر عهده داشتند.


برچسب‌ها: اخبار جشنواره،
تاریخ : جمعه ۱٧ بهمن ۱۳٩۳
نویسنده : حمید رضا صالحی
نظرات ()

اسامی فیلمهای بخش سودای سیمرغ (دوره ۳۳)

فهرست فیلمهای بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)

معززی نیا با دعوت دبیرخانه در جلسه اعلام اسامی نهایی بخش سودای سیمرغ حاضر و به درخواست اعضای هیات انتخاب، اسامی فیلم های منتخب بخش سودای سیمرغ جشنواره توسط وی به ترتیب حروف الفبا بدین شرح اعلام شد:
۱- ارغوان (کیوان علیمحمدی/ امید بنکدار)
۲- اعترافات ذهن خطرناک من (هومن سیدی)
۳- ایران برگر(مسعود جعفری جوزانی)
۴- بوفالو (کاوه سجادی حسینی)
۵- بهمن (مرتضی فرشباف)
۶- تا آمدن احمد (صادق صادق دقیقی)
۷- تگرگ و آفتاب (رضا کریمی)
۸- حکایت عاشقی (احمد رمضان زاده)
۹- خانه دختر (شهرام شاه حسینی)
۱۰- خداحافظی طولانی (فرزاد موتمن)
۱۱- دوران عاشقی (علیرضا رئیسیان)
۱۲- رخ دیوانه ( ابوالحسن داودی)
۱۳- روباه (بهروز افخمی)
۱۴- شرفناز(حسن نجفی)
۱۵- شکاف (کیارش اسدی زاده)
۱۶- شیفت شب (نیکی کریمی)
۱۷- طعم شیرین خیال (کمال تبریزی)
۱۸- عصر یخبندان (مصطفی کیایی)
۱۹- مرگ ماهی (روح اله حجازی)
۲۰- مزار شریف (عبدالحسن برزیده)
۲۱- مشرف به کوچه بی نام (هاتف علیمردانی)
۲۲- من دیه‏گو مارادونا هستم (بهرام توکلی)
همچنین هیات انتخاب دو فیلم ذیل را به عنوان برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره بین المللی کودک اصفهان در این بخش را اعلام می دارد:
۲۳- قول (محمد علی طالبی / بهترین فیلم جشنواره کودک)
۲۴- فراز از قلعه رودخان (غلامرضا رمضانی/ بهترین کارگردانی جشنواره کودک)

برچسب‌ها: اخبار جشنواره
آخرین مطالب
   
 

اخبار روز سینمای ایران وجهان